søndag 20. januar 2013

Jerusalem-biografien























"For en bok - for en fortellerevne. Den gir et fantastisk bilde av tilstanden før og etter Kristus. Ondskapen som rører seg i forbindelse med stadige kriger og erobringer. Jesus plassering opp i det hele. Og den gir en forståelse for hvor vanskelig, om ikke umulig, det blir å skape fred i dette området."

"En solid og omfattende bok om Jerusalems historie, interessant og spennende."

Slik lyder noen av kommentarene på nettet om denne boken, som jeg må innrømme at jeg ikke hadde hørt om før en venn (bibliotekar og katolikk) gjorde meg oppmerksom på den. Det skyldes kanskje at jeg i min lesning først og fremst er fokusert på skjønnlitteratur. Men litt sløv må jeg ha vært, som ikke fikk med meg Morgenbladets omtale. Den står å lese HER.

1 kommentar:

Rhema1000 sa...

Det er det nye Jerusalem man skal fokusere på. Er vårt navn skrevet i livets ord, ja da har vi rett til å gå inn i byen. Hmmm, hvor kan jeg finne katolsk stoff om det nye Jerusalem? Har lett, men finner ingenting. Så jeg har selv prøvd å snekre sammen noen bleke skisser:

http://wp.me/p3uvTQ-3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...