onsdag 29. oktober 2008

Mirakler












Kanskje jeg omsider skal få sett klassikeren Miracle on 34. Street til jul i år?



For en tid siden leste jeg at ifølge den britiske matematikeren J.E. Littlewood opplever vi et mirakel i gjennomsnitt hver 35. dag. Jeg vet ikke hvor Littlewood befinner seg religiøst sett eller om det overhodet er noe religiøst aspekt med i utregningene hans, eller om det rett og slett bare er sannsynlighetsberegning. Heller ikke vet jeg hva definisjonen hans av et mirakel er. Men - jeg må tenke på Littlewood hver gang jeg er inne og sjekker besøkstallet på denne bloggen. Det ligger nemlig akkurat nå på 10 stk. per dag, som tilbringer nesten to og et halvt minutt her i gjennomsnitt, til tross for at min innsats på denne bloggen er meget laber for tiden. Dette opplever jeg som et mirakel. Som et daglig mirakel, vil jeg faktisk si. Jeg ligger med andre ord langt over Littlewoods gjennomsnitt når det gjelder å oppleve mirakler. Og det er kanskje et mirakel i seg selv?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...