fredag 5. september 2008

Hellige skrifter











For snart et år siden hadde jeg DETTE innlegget i den andre bloggen min, om blant annet bokserien Verdens hellige skrifter som jeg abonnerer på. Serien er nå oppe i ca førti bøker, og jeg holder fortsatt ut.

Da jeg begynte å lese om Maria i sommer, gikk det opp for meg at en god del av bøkene i Verdens hellige skrifter er kristne skrifter. Det såkalte Jakobs-evangeliet (som i stor grad handler om Maria) fantes ikke i min bibel med apokryfene, derimot fantes det i Apokryfe evangelier i Verdens hellige skrifter.

Øvrige titler med kristent eller beslektet innhold er Mester Eckhardt, Østkirken, Frans av Assisi, Enoks bok, Jesus, Dødehavsrullene, Gnostiske skrifter, Teresa av Avila, Martin Luther og Jødiske skrifter. Nå gleder jeg meg over at jeg har holdt ut med denne serien!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...