onsdag 7. mai 2008

En bok til


Bokloftet antikvariat på Løten (som du finner HER) er en tiltalende butikk når det gjelder utvalg, priser og service. Beste pris på andre bind av biskop Grans selvbiografi fant jeg der, bestilte i går, og i dag hadde jeg boka i posten. Terskelen, heter den, med undertittelen «Av en katolsk biskops erindringer». Den handler om hans klostertilværelse og frem til han blir biskop i Oslo i 1964.

Som noen sikkert har skjønt av den andre bloggen min, spiller bøker en stor rolle i mitt liv, både som levebrød og interesse. Jeg har selvfølgelig også noen hyllemeter med katolsk litteratur, og har vel som et lite prosjekt å samle så mange norske bøker som mulig, altså faglitterære bøker som handler om Kirken i Norge og/eller er skrevet av norske katolikker, ikke minst prester. For eksempel har jeg Hallvard Rieber-Mohn bortimot komplett (og han var produktiv!), og det begynner også å monne når det gjelder Pollestad.

4 kommentarer:

IHa sa...

Har du noe av Finn Thorn? Hvis ikke har jeg en du kan få.

Jørn Roeim sa...

iha: Av Thorn har jeg "Katolsk og luthersk kirkefornyelse", "Sigrid Undset, Kristentro og kirkesyn" og "Luther i mitt liv som katolikk".

IHa sa...

da har du den jeg tenkte på.

Jørn Roeim sa...

iha: Men takk for tilbudet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...